Gullbrandstorp mottagning

Distriktssköterskemottagning i Gullbrandstorp öppnar upp viss mottagning igen.

Från och med vecka 23  måndagen den 1/6 öppnar mottagningen i Gullbrandstorp åter upp för provtagning, blodtryckskontroller och såromläggning med möjlighet att träffa läkare digitalt.
Torsdagar och fredagar. Tidsbokning gäller. Boka tid på telefon 035-22 75 23 eller direkt via 1177.se.

Det är viktigt att vi följer restriktioner och avbokar vid minsta tecken på förkylning. Är du sjuk gäller samma regler som innan, då ringer du för att boka tid till luftvägsmottagning.

Mottagningen i Gullbrandstorp flyttar tillfälligt in till Halmstad City.

På grund av rådande omständigheter med Coronavirus kommer vi att ta emot alla våra patienter med olika former av luftvägssymtom i Gullbrandstorp. Övrig mottagning kommer att hänvisas till Halmstad, Axel Olsons gata 4B (4 våningen) alternativt videoläkarbesök
För dig som ingår i riskgruppen t ex våra äldre patienter finns möjlighet till distans telefonkontakt, 073-373 76 89. Telefonen är öppen måndag till fredag kl 09.00-17.00.

All BVC verksamhet kommer fortsatt att bedrivas på Skansgatan 1 C (4 våningen). Det är viktigt att vi fortsatt tänker på varandra och minskar smittspridningen inom vården.

Till våra patienter i Gullbrandstorp,

Som ni alla märkt har vi under våren fått göra vissa förändringar i verksamheten för att minimera risken för smittspridning och för att kunna erbjuda dig som patient en trygg och säker vård samt en säker arbetsplats för våra medarbetare. Några av åtgärderna har påverkat dig som brukar besöka vår mottagning i Gullbrandstorp lite extra.

I april byggdes mottagningen i Gullbrandstorp om till en infektionsmottagning och alla våra patienter med förkylningssymtom och luftvägsproblem hänvisas hit. Allt för att potentiellt COVID 19 smittade patienter inte ska smitta andra patienter eller våra medarbetare.
I de fall våra läkare har gör en bedömning om misstänkt COVID 19 smitta skickas patienten till Gullbrandstorp för ett så kallat drive-in-prov. Patienten sitter kvar i bilen på parkeringen utanför mottagningen och en av våra
sköterskor tar en odling för Corona virus från patientens näsa. Om patienten inte kommer i bil tas provet i vår separata ingång på mottagningens baksida. På det sättet har vi minimerat att virus sprids på mottagningen.

Patienter med andra typer av infektioner, där vi bedömer att risken för smitta är minimal, tas om hand inne på mottagningen. Hittills har denna strategi varit lyckosam och vi har inte fått någon indikation eller information om att våra patienter har blivit smittade i samband med vårdkontakt hos oss. Ingen av våra medarbetare har heller blivit smittade.

Vi hänvisar också många av våra patienter till att i första hand besöka oss på distans, via telefon eller så kallade videobesök.

Efter en omtumlande vår är nu äntligen sommaren här och med den
förhoppningsvis också en nedåtgående trend vad gäller antal nya COVID19 fall och färre restriktioner. Det kommer dock troligen att ta tid innan vi kan återgå till ett normalt liv.
Vi får löpande besked och rekommendationer från Folkhälsomyndigheten och Region Halland och så snart de gör bedömningen att risken för smitta börjar avta kommer Tudorklinikens mottagning i Gullbrandstorp att öppna upp halva mottagningen för äldre samt patienter utan förkylningssymptom, under begränsade tider. Andra halvan kommer fortsatt att vara avskild och isolerad, en infektionsklinik, som nu.

Vi håller tummarna för att det snart kan bli så och att du som bor
i Gullbrandstorp igen får tillbaka din nära-dig-mottagning,
och igen kan boka årskontroller, söka råd och få träffa
din favoritläkare, så klart.

Tack för visad hänsyn.
Trevlig sommar önskar personalen på Tudorkliniken

Öppettider i Gullbrandstorp
Mån-tors 08.00-17.00
Lunchstängt 12.00-13.00
Fredag 08.00-12.00
Boka tid på telefon 035-22 75 23 eller direkt via 1177.se

Drop-in-tider i Gullbrandstorp.
Klicka här för våra drop-in-tider.
Besöksadress
Kustvägen 14, 305 64 Gullbrandstorp

Utbudet på Tudorkliniken i Gullbrandstorp

Drop-in i Gullbrandstorp är stängd

Ingen Drop-in på Tudorkliniken på grund av Corona viruset.
Alla besök bokas via telefon, ring 035-22 75 23 eller 1177.

Utanför mottagningstid för tillstånd som ej kan vänta tills nästa dag hänvisar vi till Kvälls- och helgmottagningen på Nyhem

Bildgalleri