Gullbrandstorp mottagning

Lunchstängt 12.00-13.00
Fredag 08.00-12.00

Boka, av- och omboka din tid på 1177.se
eller på telefon 035-22 75 23.

Ingen drop-in mottagning på grund av smittrisk.

Besöksadress: Kustvägen 14, 305 64 Gullbrandstorp

Äldremottagning för dig som är 75 år eller äldre.

Äldremottagning på Tudorkliniken i Gullbrandstorp på onsdagar från kl 08.30 -12.00. Ring och boka tid på 035-22 75 23. Äldremottagningen är ett erbjudande till våra patienter som är 75 år eller äldre. Du träffar en distriktsköterska / undersköterska och läkare  med lång erfarenhet inom äldrevården. Du står som patient i centrum och blir sedd och delaktig i din vård .

För dig som ingår i riskgruppen t ex våra äldre patienter finns möjlighet till distans telefonkontakt 073-373 76 89 (mellan kl 09.00-16.00 alla vardagar) eller videosamtal.

Distriktssköterskemottagning i Gullbrandstorp är öppen tisdag och torsdag.

Distriktssköterskemottagningen i Gullbrandstorp öppnar åter upp för provtagning, blodtryckskontroller och såromläggning med möjlighet att träffa läkare digitalt.
Tisdag och onsdag 08.30-11.30. Tidsbokning gäller. Boka tid på telefon 035-22 75 23 eller direkt via 1177.se.

Det är viktigt att vi följer restriktioner och avbokar vid minsta tecken på förkylning. Är du sjuk gäller samma regler som innan, då ringer du för att boka tid till luftvägsmottagning. Det är viktigt att vi fortsatt tänker på varandra och minskar smittspridningen inom vården.

Delar av mottagningen i Gullbrandstorp flyttar tillfälligt in till Halmstad City.

På grund av rådande omständigheter med Coronavirus tar vi emot patienter med olika former av luftvägssymtom i Gullbrandstorp.

Infektionsmottagningen är öppen måndag 09.00-16.00, tisdag och onsdag 13.00 – 16.00* från v 47 samt torsdag och fredag 08.30-12.00.

Direkttelefon till infektionsmottagningen 073-373 76 89. Telefonen är öppen måndag 09.00-17.00 samt torsdag och fredag kl 09.00-12.00. Övrig tid kontakta oss på telefon 035-22 75 23 eller via 1177.se

Utbudet på Tudorkliniken i Gullbrandstorp

Ingen drop-in mottagning på Tudorkliniken på grund av smittrisk.​

Till våra patienter i Gullbrandstorp,

Som ni alla märkt har vi under våren fått göra vissa förändringar i verksamheten för att minimera risken för smittspridning och för att kunna erbjuda dig som patient en trygg och säker vård samt en säker arbetsplats för våra medarbetare. Några av åtgärderna har påverkat dig som brukar besöka vår mottagning i Gullbrandstorp lite extra.

I april byggdes mottagningen i Gullbrandstorp om till en infektionsmottagning och alla våra patienter med förkylningssymtom och luftvägsproblem hänvisas hit. Allt för att potentiellt COVID 19 smittade patienter inte ska smitta andra patienter eller våra medarbetare.
I de fall våra läkare har gör en bedömning om misstänkt COVID 19 smitta skickas patienten till Gullbrandstorp för ett så kallat drive-in-prov. Patienten sitter kvar i bilen på parkeringen utanför mottagningen och en av våra sköterskor tar en odling för Corona virus från patientens näsa. Om patienten inte kommer i bil tas provet i vår separata ingång på mottagningens baksida. På det sättet har vi minimerat att virus sprids på mottagningen.

Patienter med andra typer av infektioner, där vi bedömer att risken för smitta är minimal, tas om hand inne på mottagningen. Hittills har denna strategi varit lyckosam och vi har inte fått någon indikation eller information om att våra patienter har blivit smittade i samband med vårdkontakt hos oss. Ingen av våra medarbetare har heller blivit smittade.

Vi hänvisar också många av våra patienter till att i första hand besöka oss på distans, via telefon eller så kallade videobesök.

Efter en omtumlande vår är nu äntligen sommaren här och med den
förhoppningsvis också en nedåtgående trend vad gäller antal nya COVID19 fall och färre restriktioner. Det kommer dock troligen att ta tid innan vi kan återgå till ett normalt liv.
Vi får löpande besked och rekommendationer från Folkhälsomyndigheten och Region Halland och så snart de gör bedömningen att risken för smitta börjar avta kommer Tudorklinikens mottagning i Gullbrandstorp att öppna upp halva mottagningen för äldre samt patienter utan förkylningssymptom, under begränsade tider. Andra halvan kommer fortsatt att vara avskild och isolerad, en infektionsklinik, som nu.

Vi håller tummarna för att det snart kan bli så och att du som bor i Gullbrandstorp igen får tillbaka din nära-dig-mottagning,  och igen kan boka årskontroller, söka råd och få träffa din favoritläkare, så klart.

Tack för visad hänsyn.
Trevlig sommar önskar personalen på Tudorkliniken