Sjukgymnastik

Boka tid 035-10 25 30
Telefontid mån – fre 08.00-08.30

Besöksadress:

Brogatan 6, 302 42 Halmstad.

Besöket hos sjukgymnast kostar 100 kr. Högkostnadsskyddet gäller. Du behöver ingen remiss för att kontakta sjukgymnastiken. Boka tid.

Lista dig hos oss
Vill du bli patient på Tudorkliniken så kan du kan fylla i blanketten Vårdval.pdf. För snabbare hantering kan du använda dig av 1177.se, du loggar in med ditt Bank-ID.

Tudorklinikens sjukgymnastik mitt i centrala Halmstad

MEDDELANDE. Bassängträningen är inställd

På Tudorklinikens sjukgymnastik i Halmstad erbjuder vi dig en tidig bedömning och ett snabbt omhändertagande. Våra sjukgymnaster har vidareutbildning inom McKenzie, OMT, akupunktur och idrottsmedicin och ingår i klinikens rehabteam tillsammans med arbetsterapeut, KBT-terapeut, rehab-koordinator och läkare.

Meddelande till alla våra patienter som tränar i bassäng.
Tudorklinikens sjukgymnastik ställer på grund av Covid-19-Corona virus in bassängträningen tills vidare.

NYHET. Stavgång med sjukgymnastiken

Sjukgymnastik 1

Tudorklinikens sjukgymnastik planerar en stavgångsgrupp med premiär våren 2020, för er med långvarig smärta (längre än 3 månader). Promenaden kommer att ske i lagom tempo så att vi får upp lite flås men ändå kan prata med varandra. Vi kommer att starta och avsluta utanför Tudorklinikens sjukgymnastik på Brogatan 6 och promenera längst med Nissan, i centrum av Halmstad, ca 2 km. Du behöver bekväma kläder och skor, det kommer finnas möjlighet att låna stavar. Besöket kostar som ett besök till sjukgymnast / fysioterapeut och ingår i högkostnadsskyddet.

Tid: Onsdagar kl 11.00
Preliminärt startdatum vid tillräckligt många anmälningar: Den 15/4
Antal tillfällen: 8 stycken

Är du intresserad av att delta i promenadgruppen? Välkommen att kontakta sjukgymnastiken på telefon: 035- 10 25 30 (telefontid 8.00-8.30).

Bedömningar, råd och behandling:

• Besvär från rörelseapparaten dvs muskler och leder.
  • Smärttillstånd från rörelseapparaten t ex artros.
  • Långvarig smärta och stressrelaterade besvär.
  • Graviditetsrelaterade besvär.
  • Huvudvärk, yrsel och balanssvårigheter.
  • Neurologiska funktionsnedsättningar.

Du får hjälp med:

• Rehabilitering efter operationer, sjukdomar eller skador.
  • Smärtbehandling med akupunktur och TENS.
  • Gruppträning, t ex bassängträning.
  • Recept på fysisk aktivitet.

Boka tid på Tudorklinikens sjukgymnastik

Du kan boka nybesök och vid behov avboka eller omboka din tid på 1177.se eller ringer du oss under vår telefontid. Ps. Återbud kan lämnas på vårt telefonsvar. Du behöver ingen remiss för att kontakta oss. Ett besök kostar 100 kronor, frikort gäller. Betalning sker inne på sjukgymnastiken, din sjukgymnast hjälper dig med detta.

Återbud eller ombokning ska ske senast dagen innan på vår telefonsvarare. Uteblivet besök eller sent återbud debiteras 100 kronor.

Mottagningstider
Mån-tors 08.00-16.00